رواية حبي الاول الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نيرة عبد الله


 رواية حبي الاول الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نيرة عبد الله


شيماء: وحشتنى اوي 

المجهول :.....

شيماء بضحك:والله بقا كدا 

المجهول:........

شيماء: كان لازما يصدقوا اني لعبتهم طلعت صح بس ياحرام كل ده هيروح 

المجهول: ...............

شيماء :خلاص بقي خلى قلبك ابيض هما كفايه عليهم اوي كدا 

المهجول :.......

شيماء :قربت خلاص وقفلت 

شيماء: اخيرا كل واحده هيخد حقه ونامت على السرير






عند أحمد كان قاعد مع محمد

محمد: بس شيماء طلع قلبها جامد 

احمد :شيماء دي اكتر واحده بتخاف من خيالها اصلا بس بتحب تبين أنها قوي 

محمد :تفتكر هتعمل اي مع عمر 

احمد: لا دي مفاجاه بقي

محمد :شكلك عارف حاجه ومش عوزه تقولي 

احمد: اصبر الصبر حلوه 

محمد :استر يارب 

احمد :يارب يااخويا 

 احمد :يلا هقوم اذاكر شويه 

محمد :وانا كمان وكل واحد راح يذاكر 


عند عمر ومني 

عمر: متاكد انى شيماء هتوافق على الجوزا وان دي المفاجاه 

منى: اكيد يابنى انت متعرفش كان شكلها عمل ازاي لما شافت احمد معايا 

عمر :ولا وهو وبيجري وراها كان بيتحايل عليها 

منى: يلا اهو هيرجعلى تانى 

عمر بضحك: مبروك عليكي 

منى بضحك: وعليك 


عند مراد كان خلص شغل وراح يقعد في كافيه اللي متعود يروحه ولقي نور جات وقعدت جنبه

نور: وحشتنى 

مراد بصلها وسكت 

نور مسكت ايده :اي مش هقول وانتى كمان وحشتنى 

مراد شال ايده متكلمش

نور بزعل: مراد رد عليه 

مراد: نعم خير في حاجه 

نور: خير مالك متغير معايا ليه 

مراد :والله وهتغير معاكي ليه انتى يدوبك صاحبة اختى 

نور بصدمه :صاحبة اختك لا مش صاحبة اختك انا حبيبتك وخطبتك 

مراد: لا انا خطبتي مش هتسبنى وتسافر 

نور: وانا مش هسيبك انا كنت جاي اقولك انى اختارتك انت يامراد وانى فعلا ممكن احقق اللي هحققه برا بس معاك 







مراد: اه وانتى بقي جاية ترجعي ليا ومفكره هجري عليكي واقولك ايوا ياحبيبتي صح هنحقق سوا كل حاجه صح 

نور :تقصد اي بمفكره

مراد يعنى انا مش لعبة في ايدك يانور مطرح ما تعوزيني ابقي معاكي ولما تكوني مش عوزاني تسبيني عادي

نور :لا انا مش كدا يامراد وانتى عارفنى كويسه 

مراد: لا كدا يانور وانا مش لعبة في ايدك 

نور :يعنى اي 

مراد :يعنى كل حاجه انتهت خلاص 

نور بصتله بصدمه ودموع قامت جري وركبت تاكسي ومشيت 

ومراد بصلها بحزن: انتى لي عملت كدا يانور وقام ركب العربيه ومشي 


عند شيماء صحيت قامت اخدت شاور ولبست دريس لبنى واطراح بيضها وكوتشي ابيض وشنطه بيضه وميكب رقيقه وبرفيوم وخرجت راحت سلمت على باباها 


شيماء :صباح الخير ياحبيبي 

بابا :شيماء صباح النور ياقلب ابوكي عامله اي 

شيماء: الحمدالله ياحبيبي 

باباشيماء: رايحه فين كدا رايحه الجامعه 

شيماء :لا ياحبيبي رايحه احجز كافيه لعيد ميلاد عمر حضرتك عرف انه بكرا 

بابا شيماء :ناويه على اي ياحبيبتي 

شيماء :على كل خير يابابا متقلقش 

بابا شيماء: لا عاوز اعرف هتعملى اي 

شيماء: هتعرف بكرا يابابا بس كل واحده هيخد حقه كويسه وباست راسه عوزه حاجه ياحبيبي 

بابا شيماء: خالى بالك من نفسك اهم حاجه 

شيماء: حاضر ياحبيبي لا اله الا الله

بابا شيماء: محمد رسول الله 


شيماء نزلت ركبت العربيه ورحت حجزت الكافيه واتفقت على الديكوره ازاي والحاجه تبقي عمل ازاي وحجزت كل حاجه 


شيماء بصت للمكان واتنهدت وقالت :هانت خلاص 

ولقت فونها بيرن وكانت نور 


شيماء ردت عليها 

شيماء :الو يانور 

نور بعياط: انتى فين 

شيماء: في اي مالك 

نور: لما اجيلك هحكيلك انتى فين 

شيماء :اهدي طيب انا في كافيه ......

نور: طيبه جيالك وقفلت معاها وبعد ونص ساعه جاتلها وكانت بتعيط 

شيماء: حضنتها مالك فيكي اي 

نور :حكتلها كل حاجه 

نور: هو كدا هيبعد عنى انا بحبه والله بحبه ومقدرش اعيش من غيره

شيماء: اهدي بس وقعدتها ممكن تهدي وقعدت جنبها وطلبت لمون 

شيماء: خدي اشربي ده واهدي 







نور اخدت وشربت شويه وهديت 

نور :شيماء انا بحبه والنبي متخليه بيعد عنى 

شيماء: مسكت أيديها اهدي ياروحي مرادمش هيبعد انتى عارفه انه ميقدرش يعيش من غيرك بس هو زعلان من اللي حصل 

نور :ماانا اخترته هو 

شيماء :مش كفايه ياعمري حاربي شويه معاه وانتى عارفه مراد قلب طيب ومش هيستحمل ويومين وهتبقوا مع بعض 

نور: تفتكري 

شيماء: متاكده مش افتكر بس 

نور :وانا هعمل اي حاجه على شان مراد يبقي ليا

شيماء :وانا معاكي ياستى المهم اي رايك في المكان ده 

نور :تحفه بس ده ليه 

شيماء :ده ياستى اللي هيبقى فيه بكرا عيد ميلاد عمر 

نور شيماء: ناويه على اي 

شيماء: كل خير كل واحده هيعرف قيمته كويس

نور مسكت أيديها: كل حاجه هتعدي 

شيماء بابتسامه جميله: فعلا يلا بقي نروح المول نشوف هنلبس اي بكرا 

نور :يلا 


وقامت راحوا المول وجابوا لبس وحاجات وبعدها كل واحده روحت بيتها وغيروا وناموا وكل واحده بتفكر في حياتها هتبقى عمل ازاي بس سابوا التفكير  لي ربنا لانو هو الوحيد اللي عارف اي اللي هيحصلهم


*انتظروا بكرا في الحفله اي اللي هيحصل ومين المجهول اللي شيماء متفقه معاه ومراد ونور هيرجعوا ولا لا وأحمد هيعمل اي مع شيماء ده اللي هنعرفه البارت الجاي 


حبي الاول نيره عبدالله


    الفصل السابع والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×